Nazwisko jako znak towarowy – jakość, prestiż, renoma
Wiele osób, decyduje się na zgłoszenie nazwiska lub pseudonimu jako znaku towarowego, by chronić markę, budować jej wartość i zapobiegać nadużyciom. Kiedy warto to zrobić oraz jakie są potencjalne korzyści?
LEONARDO DICAPRIO (EUTM-001001718), LIONEL MESSI (EUTM-006353131), MAGDA BUTRYM (EUTM-017949359), RL9 ROBERT LEWANDOWSKI (EUTM-018367997), NIEMEN (R.242245), to tylko kilka przykładów zarejestrowanych znaków towarowych, które potwierdzają, że w dzisiejszym świecie nazwisko lub pseudonim bywa czymś więcej, niż tylko identyfikatorem osobistym.
1. Dlaczego warto chronić nazwisko jako znak towarowy?
Ochrona nazwiska lub pseudonimu jako znaku towarowego – na co pozwalają zarówno polskie, jak i unijne przepisy – to strategiczna inwestycja, która umożliwia nie tylko zabezpieczenie reputacji i kontrolę nad wizerunkiem, ale także otwiera nowe możliwości finansowe oraz chroni przed nieuczciwymi praktykami konkurencji. Dzięki temu rozwiązaniu marka osobista zyskuje solidne fundamenty, na których może być budowany dalszy rozwój kariery i działalności biznesowej. Rejestracja nazwiska lub pseudonimu jako znaku towarowego to przede wszystkim:
∑ Ochrona marki osobistej
Posiadanie własnego nazwiska lub pseudonimu jako znaku towarowego to nie tylko formalność, ale strategiczne narzędzie budowania silnej marki. Jeśli ktoś prowadzi firmę lub działa jako ekspert w swojej dziedzinie pod własnym nazwiskiem, rejestracja tego znaku zabezpiecza przed nieuprawnionym użyciem przez konkurencję lub osoby trzecie. Chroniąc markę, zabezpieczona jest reputacja, a uprawniony utrzymuje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)